Відновлення інфраструктури під час воєнного стану викликає суспільний резонанс. Пояснюємо, за які гроші на державних дорогах Тернопільщини у 2024 році капітально ремонтувалися мости, і чому не можна відкладати це до Перемоги.
Стабільне функціонування мостів під час воєнного стану необхідне для забезпечення логістики гуманітарних та військових вантажів, цивільної евакуації. Для ремонту стратегічно важливої інфраструктури країни Уряд у 2024 році виділив субвенцію. Джерелом субвенції є залишки виділених 2023 року коштів Європейського інвестиційного банку. По Тернопільській області були включені мости і шляхопроводи, які перебувають в аварійному стані й потребують невідкладного ремонту.
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області у 2024 році мала 4 таких об’єкти. Це штучні споруди важливих для логістики регіону доріг М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече, Р-39 Тернопіль – Броди та Р-41 Обхід Тернополя.
Ще один об’єкт на автомобільній дорозі державного значення Т-23-12 Гусятин – Городок фінансувався затвердженою КМУ програмою «Підтримки швидкого відновлення України».
Перший об’єкт, який пройшов повну реконструкцію – міст через річку Гнізна у Теребовлі. Розташований об’єкт на трасі М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече. Споруда була збудована понад 90 років тому і перебувала в аварійному стані. Утворились поперечні тріщини прогонової будови з розкриттям, поздовжня тріщина залізобетонної плити проїзної частини, відсутнє будь-яке армування опор, які стояли на дерев’яних палях. Руйнування мосту були такі значні, що мостобудівники повністю його демонтували і фактично звели «з нуля» нову конструкцію. На державних дорогах області – це перше реальне будівництво з 2008 року. Реконструкція мосту в Теребовлі – перехідний об’єкт на 2025 рік. В грудні 2024 року відремонтований міст випробували на міцність та відкрили для проїзду. На штучній споруді ще тривають підмостові роботи, які не впливають на міцність конструкції, однак надважливі, щоб запобігти в майбутньому пошкодженню та руйнуванню основних та інших елементів мосту та підходів до нього.
На 354 кілометрі траси М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече мостобудівники готують монолітно-розподільчу плиту проїзду до бетонування, а саме зв’язують арматуру. Щойно завершать цей процес, влаштують бетон. Нагадаємо, що монолітно-розподільча плита бере на себе динамічні навантаження від руху транспорту, її якість та міцність є запорукою тривалої експлуатації шляхопроводу.
На 354 кілометрі траси міжнародного значення М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече завершуємо бетонування останньої, проміжної опори нового мосту. Таким чином проєкт реконструкції перейде до наступного важливого етапу – влаштування балок прогонової будови.
Служба відновлення провела капітальний ремонт аварійного мосту між селами Плотича та Івачів-Долішній Тернопільського району. Штучна споруда є складовою траси Р-39 Броди – Тернопіль – однієї з найбільш завантажених доріг на Тернопільщині.
На відремонтованому шляхопроводі через залізницю біля міста Тернопіль на трасі Р-41 провели ще одне випробування. Після оцінки міцності споруди, перевірили якість влаштованого асфальтобетонного покриття та дорожньої розмітки з холодного пластику та їх відповідність сучасним Державним будівельним нормам.
Фахівці Головної науково-дослідної установи України з питань будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг і транспортних споруд ДП "Національний інститут розвитку інфраструктури" за допомогою спеціального обладнання провели обстеження та оцінку технічного стану штучних споруд на автомобільних дорогах М-19 Доманове – Ковель – Чернівці та Р-41 Обхід Тернополя. Йдеться про міст через річку Гніздечна у селі Шляхтинці та шляхопровід через залізницю біля міста Тернопіль. Обидві штучні споруди Служба відновлення та розвитку інфраструктури розпочала ремонтувати торік і завершує упродовж 2024 року.
36-метровий міст через річку Гніздечна, який є складовою дороги міжнародного значення М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече, – вже з дорожньою розміткою. Це був останній етап ремонту штучної споруди у передмісті Тернополя.
На 354 кілометрі траси міжнародного значення М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече прогресує реконструкція мосту через річку Гнізна. Мостобудівники зараз працюють над основами трьох майбутніх опор мосту.
Торік Служба відновлення та розвитку інфраструктури розпочала ремонт штучної споруди на трасі Р-39 Броди – Тернопіль на під’їзді до обласного центру. Міст через струмок був зведений 1952 року. Через численні дефекти його було потрібно невідкладно відремонтувати.
Розпочинаємо заміну комунікацій на підходах до мосту через річку Гнізна на трасі М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече у рамках реконструкції споруди. У зв’язку з цими роботами тимчасова переправа для легкового транспорту не буде функціонувати.