Відновлення інфраструктури під час воєнного стану викликає суспільний резонанс. Пояснюємо, за які гроші на державних дорогах Тернопільщини у 2024 році капітально ремонтувалися мости, і чому не можна відкладати це до Перемоги.
Стабільне функціонування мостів під час воєнного стану необхідне для забезпечення логістики гуманітарних та військових вантажів, цивільної евакуації. Для ремонту стратегічно важливої інфраструктури країни Уряд у 2024 році виділив субвенцію. Джерелом субвенції є залишки виділених 2023 року коштів Європейського інвестиційного банку. По Тернопільській області були включені мости і шляхопроводи, які перебувають в аварійному стані й потребують невідкладного ремонту.
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області у 2024 році мала 4 таких об’єкти. Це штучні споруди важливих для логістики регіону доріг М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече, Р-39 Тернопіль – Броди та Р-41 Обхід Тернополя.
Ще один об’єкт на автомобільній дорозі державного значення Т-23-12 Гусятин – Городок фінансувався затвердженою КМУ програмою «Підтримки швидкого відновлення України».
Перший об’єкт, який пройшов повну реконструкцію – міст через річку Гнізна у Теребовлі. Розташований об’єкт на трасі М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече. Споруда була збудована понад 90 років тому і перебувала в аварійному стані. Утворились поперечні тріщини прогонової будови з розкриттям, поздовжня тріщина залізобетонної плити проїзної частини, відсутнє будь-яке армування опор, які стояли на дерев’яних палях. Руйнування мосту були такі значні, що мостобудівники повністю його демонтували і фактично звели «з нуля» нову конструкцію. На державних дорогах області – це перше реальне будівництво з 2008 року. Реконструкція мосту в Теребовлі – перехідний об’єкт на 2025 рік. В грудні 2024 року відремонтований міст випробували на міцність та відкрили для проїзду. На штучній споруді ще тривають підмостові роботи, які не впливають на міцність конструкції, однак надважливі, щоб запобігти в майбутньому пошкодженню та руйнуванню основних та інших елементів мосту та підходів до нього.
Перше авто сьогодні проїхало збудованим «з нуля» мостом через річку Гнізна на 354 кілометрі траси М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече. Штучну споруду замість аварійної збудували за 10 місяців – протягом лютого-листопада 2024 року.
Інспектування процесу реконструкції мосту у Теребовлі – постійне та багатоетапне. Напередодні представники ДП "Національний інститут розвитку інфраструктури" дослідили стан влаштованих шарів дорожнього одягу та розмітки холодним пластиком.
Реконструкція, а по факту будівництво з «нуля» мосту через річку Гнізна на 354 кілометрі траси міжнародного значення М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече сягнуло одного з ключових етапів. Підрядна організація влаштовує монолітну розподільчу плиту та тротуари штучної споруди.
Інспектування процесу реконструкції мосту у Теребовлі – постійне та багатоетапне. Технічний нагляд за роботами здійснюють кваліфіковані інженери Служби відновлення і незалежний інженер-консультант.
На 354 кілометрі траси М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече мостобудівники готують монолітно-розподільчу плиту проїзду до бетонування, а саме зв’язують арматуру. Щойно завершать цей процес, влаштують бетон. Нагадаємо, що монолітно-розподільча плита бере на себе динамічні навантаження від руху транспорту, її якість та міцність є запорукою тривалої експлуатації шляхопроводу.
Сьогодні реконструкція аварійної штучної споруди у складі дороги М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече перейшов на новий етап. Підрядна організація Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області почала монтаж перших 8 балок прогонової будови.
У межах реконструкції мосту на 354 кілометрі траси М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече ми замінили ключові міські комунікації від реконструйованого мосту до перехрестя трас М-19 та Р-87 Галич – Підгайці – Сатанів. Зокрема, замінили водопровідні мережі, проклали нову дощову каналізацію і змінили схему підключення комунікацій. Тепер влаштовуємо «з нуля» дорожній одяг.
На 354 кілометрі траси міжнародного значення М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече продовжуємо зводити «з нуля» міст через річку Гнізна та ремонтувати підходи до нього. Всі ці роботи – частина єдиного проєкту реконструкції аварійного мосту, збудованого близько 90 років тому.
Служба відновлення провела капітальний ремонт аварійного мосту між селами Плотича та Івачів-Долішній Тернопільського району. Штучна споруда є складовою траси Р-39 Броди – Тернопіль – однієї з найбільш завантажених доріг на Тернопільщині.