Відновлення інфраструктури під час воєнного стану викликає суспільний резонанс. Пояснюємо, за які гроші на державних дорогах Тернопільщини у 2024 році капітально ремонтувалися мости, і чому не можна відкладати це до Перемоги.
Стабільне функціонування мостів під час воєнного стану необхідне для забезпечення логістики гуманітарних та військових вантажів, цивільної евакуації. Для ремонту стратегічно важливої інфраструктури країни Уряд у 2024 році виділив субвенцію. Джерелом субвенції є залишки виділених 2023 року коштів Європейського інвестиційного банку. По Тернопільській області були включені мости і шляхопроводи, які перебувають в аварійному стані й потребують невідкладного ремонту.
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області у 2024 році мала 4 таких об’єкти. Це штучні споруди важливих для логістики регіону доріг М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече, Р-39 Тернопіль – Броди та Р-41 Обхід Тернополя.
Ще один об’єкт на автомобільній дорозі державного значення Т-23-12 Гусятин – Городок фінансувався затвердженою КМУ програмою «Підтримки швидкого відновлення України».
Перший об’єкт, який пройшов повну реконструкцію – міст через річку Гнізна у Теребовлі. Розташований об’єкт на трасі М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече. Споруда була збудована понад 90 років тому і перебувала в аварійному стані. Утворились поперечні тріщини прогонової будови з розкриттям, поздовжня тріщина залізобетонної плити проїзної частини, відсутнє будь-яке армування опор, які стояли на дерев’яних палях. Руйнування мосту були такі значні, що мостобудівники повністю його демонтували і фактично звели «з нуля» нову конструкцію. На державних дорогах області – це перше реальне будівництво з 2008 року. Реконструкція мосту в Теребовлі – перехідний об’єкт на 2025 рік. В грудні 2024 року відремонтований міст випробували на міцність та відкрили для проїзду. На штучній споруді ще тривають підмостові роботи, які не впливають на міцність конструкції, однак надважливі, щоб запобігти в майбутньому пошкодженню та руйнуванню основних та інших елементів мосту та підходів до нього.
Під час воєнного стану, коли кошти, які раніше надходити до Дорожнього фонду, перенаправлені урядом на потреби оборони нашої країни, надважливо шукати інші шляхи підтримки критичної інфраструктури.
Підрядна організація Служби відновлення завершує роботи на підходах до нещодавно відремонтованого мосту в Гусятині на автомобільній дорозі Т-23-12 Гусятин – Городок.
Перше авто сьогодні проїхало збудованим «з нуля» мостом через річку Гнізна на 354 кілометрі траси М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече. Штучну споруду замість аварійної збудували за 10 місяців – протягом лютого-листопада 2024 року.
Інспектування процесу реконструкції мосту у Теребовлі – постійне та багатоетапне. Напередодні представники ДП "Національний інститут розвитку інфраструктури" дослідили стан влаштованих шарів дорожнього одягу та розмітки холодним пластиком.
На 354 кілометрі траси міжнародного значення М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече триває реконструкція мосту через річку Гнізна. Окрім будівництва нового мосту, в рамках реконструкції Служба відновлення замінила міські комунікації на підходах до нього. Далі влаштувала новий дорожній одяг аж до перетину трас М-19 і Р-87.
Одним із пріоритетних завдань Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області є забезпечення безпеки руху на дорогах державного значення. Задля цього в межах експлуатаційного утримання ремонтуємо та встановлюємо технічні засоби організації дорожнього руху. На минулому тижні наші підрядні організації:
Підрядна організація Служби відновлення зробила антикорозійний захист підмостових поверхонь, відремонтувала конуси і влаштувала водовідведення з штучної споруди. Усі роботи виконані в межах експлуатаційного утримання.
На державній дорозі Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль в селі Струсів напередодні завершила працювати дорожня техніка. Підрядна організація Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області ліквідувала наслідки розмиву земляного полотна мосту через річку Серет. Роботи вона виконувала за власні кошти. Це передбачають гарантійні зобов’язання, які підрядна організація взяла на себе після проведення капітального ремонту штучної споруди.